کوچینگ فروش (Sales Coaching) یک روند مشهور داخلی و خارجی برای بسیاری از شرکتهای موفق مدرن است. استفاده از تکنیکهای کوچینگ فروش یک قابلیت برای مدیران محسوب می شود که بتوانند به کمک آن عملکرد و روند فروش را ارتقا دهند. افزایش فروش با کوچینگ قطعی و حتمی است.
آموزش و کوچینگ فروش شامل مجموعه گستردهای از تلاشها جهت آمادگی مربوط به برنامهریزی، تعیین مسائل موجود، تعیین اهداف جدید شرکت و توسعه راهحلهای کوچینگ تیمفروش شخصیسازی شده است. تقویت مهارتهای کوچینگ فروش در مدیران فروش و کسبوکار باعث ایجاد محیط کارامد برای رشد شرکت میشود.
کوچینگ تیم فروش و تدوین استراتژی های فروش در جهت رسیدن به تارگت و اهداف سازمان یکی از توانمندیهای مهم و کلیدی مدیران امروزی است. شاید برخی مدیران، آموزش فروش را اولویت خود ندانند و تاکید آنها بیشتر بر رهبری و نظارت کلی بر سازمان و بخشهای مختلف آن باشد. اما شرایط رقابت در بازارهای امروز ایجاب می کند تا مدیران نیز جنبه های رهبری و کوچینگ و تدوین استراتژی تیم فروش را فرا بگیرند.
1) پایدار سازی کسبوکار در جایگاه فعلی
2) حفظ مخاطبان و جلوگیری از ریزش
3) برنامه ریزی برای تبدیل مخاطبان قدیمی به مشتری
4) برنامه ریزی رشد هفتگی - 15 روزه - یک ماه
5) برنامه ریزی سالیانه و مستمر
6) آموزش تبدیل مخاطب به مشتری
7) آموزش صحیح تبلیغات
8) آموزش صحیح مذاکره
9) آموزش صحیح رشد فروش و جذب
10) آموزش توسعه بازار
11) آموزش ورود سراسری به بازار
12) آموزش هدفمندی سازی تبلیغات، فروش
13) آموزش هدفمند سازی بازاریابی
14) آموزش رصد بازار و گرفتن تصمیمات ماهرانه
15) آموزش جستجوی بازار و مشتریان جدید
16) آموزش مذارکه چتی، تلفنی و ویدئویی
17) آموزش برگزاری کمپین و جشنواره
18) آموزش توسعه فردی و شغلی
19) آموزش ایجاد دیسیپلین مدیریتی
20) آموزش هوش هیجانی و کنترل فروش
21) و....
22) پشتیبانی و آموزش دائمی و پایدار با توجه به رشد کار و بیزینس و برنامه ریزی های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت